Friday, May 30, 2008

pejuang sadis : buat ezam

aku sedih...mereka sedih...semua sedih
aku tertipu....mereka semua tertipu....
engkau ibarat meludah ke langit
mana sumpah keramat mu...mana janji mu...
pejuang apa ini...contoh apa ini...
engkau jangan main2...sumpah mu pasti memakan diri mu...
duit bukan segala...harga diri paling utama...
biar la mati di dunia...atas dasar keadilan...
yang pasti puas berjuang...

ubah la wahai saudara..
bukan memujuk tapi ingat lah sebelum terlambat...
kita hidup hanya sementara...
mana semangat lamina mu...
mana laungan keramat mu...

aku bukan reformis...
tapi aku mengenal mu sebagai seorang pejuang...
aku tak sekuat mu...sanggup masuk penjara...
tapi aku manusia biasa yang mahukan keadilan...

keadilan bersama...cinta sesama manusia...

akmal 30/05/08

No comments: